Töltse velünk az ünnepeket Ismét Maradj talpon! 15 év után ÚJRA Játék Határok Nélkül az M1 műsorán! Fapad –új sorozat október 5-től az M1-en Szabadság tér 89 – A rendszerváltoztatás aktái Rákay Philippel Magyarország hírportálja Ismét vár a Család-barát a hét minden napján az M1-en Munkaügyek Virtuózok – komolyzenei tehetségkutató október 17-től az M1-en Kossuth Rádió - 180 perc Petőfi Top 50 magyar album - a csillagok együttállása vasárnap esténként Kézilabda EB december 7-21 között ZEI bérlet
 

Hírek a média világából - 2011. október



A newsroom integrációs láz elérte Európát
 Az európai műsorszolgáltatók elkötelezték magukat a newsroomon belüli automatizálásra, az IT alapú gyártás és a vagyonkezelő eszközök előnyeinek kihasználására, valamint a közösségi média integrációjára.
A newsroom integrációja régi gondolat és különböző dolgokra terjedhet ki, de folyamatosan bővül a köre az új eszközök és koncepciók felhasználhatóságának. Jelenleg a tartalomelőállítás automatizálása, - beleértve a grafikát, a migrációt az IT alapú munkafolyamatokhoz - a metaadatok  és a közösségi média használata a fontos témák a newsroomon belül.
 
Teljes cikk: http://broadcastengineering.com/news/mediaset-newsroom-asset/

 
Az ORF két tematikus csatornát indít el
 Az osztrák közszolgálati műsorszolgáltató, az ORF október 26-án, szerdán két új tematikus tévécsatornát indított el, az ORF 3 és ORF Sport Plus csatornákat. A két új közszolgálati csatorna valamennyi platformon (digitális földi, műholdas DTH, kábel) elérhető az országban és a TW1 közlekedés-, időjárás- és sportinformációkat közvetítő csatorna helyét veszi át. Az ORF 3 a kultúra és tájékoztatás közvetítésére koncentrál, az ORF Sport Plus pedig sportműsorokat sugároz napi 24 órán keresztül.
 
Teljes cikk: http://www.broadbandtvnews.com/2011/10/26/orf-launches-two-thematic-channels/ 


 Az EBU leányvállalata gyártja a 2012-es Atlétikai Európa-bajnokságot HD-ben
 Az Eurovíziós Gyártási Koordináció, az EBU leányvállalata fogja gyártani a 2012-es Atlétikai Európa-bajnokságot együttműködve az YLE-vel, a finn nemzeti közszolgálati műsorszolgáltatóval.
 
Teljes cikk: http://www.sportcal.com/Home/Login.aspx

Szlovákia új törvényjavaslata eltörölné a televíziós üzembentartási díjat
A Szlovák Parlament elfogadott egy törvényjavaslatot, melynek értelmében 2013-től megszűnik az üzembentartási díj. A törvény szerint a közszolgálati médiát kizárólag állami pénzből finanszírozzák, méghozzá az előző évi GDP 0.142 %-a lesz, minimum 90 millió Euro. A hatálybalépéshez a köztársasági elnöknek kell aláírnia a törvényjavaslatot. A TV üzembentartási díj eltörlése része a középjobb SAS politikai programjának, mely koalíciót kötött másik három politikai csoporttal. Az SAS 2010 elején népszavazással már megpróbálta megszüntetni a TV üzembentartási díjat, de az alacsony részvétel miatt érvénytelennek nyilvánították a szavazást. Jelenleg a díj havi összege 4.64 EUR Szlovákiában.

Japánban csökken az üzembentartási díj
 A japán közszolgálati műsorszolgáltató, az NHK csökkenti az éves üzembentartási díjat 120 jennel (kb. 1.60 USD) havonta. Ez az első díjcsökkentés 1968 óta. A havi díj jelenleg 1345 jen (kb 17.74 USD). Azoknak a nézőknek, akik kiegészítésképp igénybe kívánják venni az ingyenesen fogható műholdas szolgáltatást, plusz 945 jent (12.40 USD) kell fizetniük. A csökkentést Fumio Sudo, NHK elnök bocsánatkéréssel jelentette be, mivel az Igazgató tanács az  ígérthez képest késve hozta meg az erre vonatkozó határozatot.
 
Teljes cikk: http://www.advanced-television.com/index.php/2011/10/28/japan-cuts-licence-fee/

 
A rádiózás passzív mérése iránti érdeklődés
A rádiózás elektronikus mérése megjelenik jövőre Svédországban és talán Ukrajnában is. A válság végével, valamint a média hirdetők nyomása révén a műsorszolgáltatók hajlandóságot mutatnak a rádiós napló szerinti mérés beszüntetésére. Svédország két nagy kereskedelmi rádió csoportja- a Modern Times Group (MTG) és az SBS Radio –hatéves szerződést kötött a Kantar Media-val, hogy az elektronikus rádiózás mérését a nemrég hozzákerülő TNS Gallup közvélemény-kutató végezze a PPM rendszerrel. Svédország közszolgálati rádiója, az SR is részt vesz ebben a munkában. A Kantar Media az adatanalízis szoftvert biztosítja. A svéd rádió átállása a PPM rendszerre gyakorlatilag az elektronikus mérésre történő átállást jelenti. Dánia, Norvégia, Izland műsorszórói már évekkel ezelőtt átálltak az elektronikus mérésre.
 
Teljes cikk: http://www.followthemedia.com/index.php#tickle9
 RTP leépítés 
 A portugál állam okt. 24-én hivatalosan is beindította az RTP (portugál közszolgálati  műsorszolgáltató) egyik csatornájának az eladását. Jelenleg az RTP-nek két fő csatornája van - RTP1 és RTP2-, de az egyiket 2012-ben értékesítik.
A közszolgálati műsorszolgáltató csoport még sok más nemzetközi, regionális és kábelcsatornával is rendelkezik, de azok sorsáról nem lehet tudni semmit.
Az átszervezési terv 300 fő elbocsátását is magában foglalja. A kormány a műsorszolgáltató költségvetésének drasztikus csökkentését is bejelentette, ami a műsorgyártás csökkentését fogja jelenteni.
 
Forrás:  http://www.oikotimes.com/eurovision/2011/10/25/selection-method-not-clear-in-portugal/

  
Berlusconi és a Mediaset
A médiabefektetők már órákkal azelőtt kezdtek elszivárogni Berlusconi médiabirodalmából hogy Silvio Berlusconi felajánlotta lemondását a miniszterelnöki posztról.  A Mediaset részvényei (a Mediaset Berlusconi cége, melyet gyermekei, Marina és Piersilvio, valamint legjobb barátja, Fedele Confalonieri működtet) 20 %-ot veszítettek értékükből az elmúlt 5 napban Ha véget ér Berlusconi politikai hatalma, a Mediaset sérülékennyé válhat az új kormánnyal szemben, amely  reklámbevételeire negatív hatást gyakorló megszorításokat vezethet be. „A befektetők aggódnak, hogy a szabályozó környezet – mely az elmúlt években előnyös volt a Mediaset számára – jelentősen változni fog”, nyilatkozta Claudio Aspesi, a Bernstein Kutató Intézet elemzője.
Teljes cikk: http://www.ft.com/cms/s/0/abdbc7bc-0af2-11e1-ae56-00144feabdc0.html
 
Algériában november 1-én jelképesen útjára indították az első műholdas kereskedelmi televíziót.
Ez az esemény a nem állami audiovizuális média irányába történő nyitás első lépését jelenti, közölte a tulajdonos, a népszerű Echorouk napilap. A televízió működéséhez azonban szükség van még arra is, hogy a parlament elfogadja az erre vonatkozó törvényt, ezért ez a bejelentés inkább szándéknyilatkozatnak tekinthető.A csatorna profilja általános jellegű lesz, főként arab nyelven működik majd, de tervezik berber és francia nyelvű műsorok sugárzását is. (A Les Echos nyomán)
 
Teljes cikk: http://www.lesechos.fr/index.php

 
Etikai Kódex
Megjelent a Nemzetközi Média-támogatási központ – Center for International Media Assistance (CIMA) – új kiadványa, az Etikai Kódex, Eugene L. Meyer veterán újságíró munkája. A nyugati demokráciákban már régóta léteznek újságírói etikai kódexek. Ezeket gyakran neves újságíró-intézmények adják ki és fogadják el, betartásuk pedig általában önkéntes jellegű. A világ kevésbé szabad országaiban az újságírás etikai szabályait nem maga a szabadon működő sajtó állapítja meg, inkább egy kompromisszum eredményének tekinthetők, melyet a sajtó munkatársai kénytelenek megkötni a társadalom vagy a kormányzat szigorúbb nézeteket valló köreivel. Eugene L. Meyer ebben a művében megvizsgálja az etikai kódexek különböző típusait, és javaslatokat tesz arra, hogyan tehetők azok megbízhatóbbá és jobban használhatóvá, és járulhatnak hozzá az újságírói munka színvonalának emeléséhez.
 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com